Här kan du klicka för att komma till Allans hemsida, välkommen! Klicka här

Sunday, December 24, 2006

Min första låt Aurore

Den kom till i slutet av 1940 talet. Jag vaknade tidigt en söndagsmorgon gnolande en melodi som envist inte ville släppa taget även de första orden till text ville också vara med.

Möjligen kunde detta ha något sammanhang med att jag då haft min arbetplats i Finspångs slott sedan 1939 på STAL:s kylavdelnings kontor. Mitt första besök på slottet gjorde jag 1919. Ja så kom min första humlåt till och det dröjde några år innan den skrevs på noter.

Vi skall nu lyssna på en inspelning som Norrköpings Skolorkester gjorde för några år sedan, under arrangemang och ledning av musikern Gunnar Hernell.

Låten Aurore i MP3-format

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej Allan! God Jul! Jag tycker mycket om Aurore. Medan jag lyssnar på den kan jag blunda och nästan inbilla mej att jag svävar omkring i en lång klänning i en danssal någonstans i slottet...
Doris i Seattle

25 December, 2006 07:56  
Blogger Anamika Anyone said...

Hi Allen! Congratulations on being the world's oldest blogger! I hope I can convince my parents to blog by showing them your blog!
-Anamika, India

01 January, 2007 08:21  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan, jag skulle bara kika in o önska god fortsättning.
Många kramar Finspångstjejen

02 January, 2007 14:04  
Anonymous Anonymous said...

Nu finns det en bloggare som är 95 år och hon bor i spanien. Sorry!

07 January, 2007 14:38  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan! Det skulle inte förvåna mej om Du inspirerat många äldre att skaffa sej en egen blogg. Men jag är säker på att Du inte har något emot att få konkurrens, och själv tycker jag det är bara bra ju fler av pensionärerna som gör datorn till sin vän. De kan få mycket glädje av den. God Fortsättning på 2007!
Doris

07 January, 2007 18:42  
Anonymous Anonymous said...

God Kväll Allan! Lyssnade just på låten Aurore och tyckte den var riktigt fin! Intressant hur man bara kan få en melodi så där i huvudet och att man gör något med den. De ger mig insperation.. Hoppas du mår bra annars, sköt om dig! Jessica 21 Jämtland

23 April, 2007 01:18  
Anonymous Anonymous said...

God Kväll Allan! Lyssnade just på låten Aurore och tyckte den var riktigt fin! Intressant hur man bara kan få en melodi så där i huvudet och att man gör något med den. De ger mig insperation.. Hoppas du mår bra annars, sköt om dig! Jessica 21 Jämtland

23 April, 2007 01:18  
Blogger Unknown said...

www0605


polo ralph lauren
tory burch outlet
nhl jerseys
jordan shoes
bape clothing
freshjive clothing
swarovski crystal
denver broncos jerseys
canada goose coats
air max 97

05 June, 2018 10:02  

Post a Comment

<< Home