Här kan du klicka för att komma till Allans hemsida, välkommen! Klicka här

Wednesday, November 01, 2006

Hej igen!

Apropå!

Tyvärr har det blivit ett uppehåll med nya blogginlägg sedan en tid tillbaka.
Tillförlitliga uppgifter om skalden Bellman och berget bellmanshäst i Finspång saknas fortfarande.

Däremot har uppgifter om namnet Rosenkälla på gård och källa klarnat, med bl.a. anor ända från 1690 taloch är nu aktuella för inläggning på min blogg.

Ytterliggare ett inlägg om hur en mås jagar en häger. Dessutom trevliga personliga besök samma dag, som både gladde och överraskade mej.

1. Gård och källa.
2. En häger jagad av en mås och lite mer

Min förhoppning är att många bloggare spelat, sjungit, kvittrat och visslat Rosenkällan både privat, som artister eller i körsammanhang fortsätter sjunga. Noter finns om ex.i körsammanhang skulle behöva rekvireras. Orsaken till pausen beror också till viss del på att jag drabbats av en synnedsättning på ett öga under året. Fortsätter att blogga efter bästa förmåga men i betydligt saktare tempo.

Hör gärna av Er

24 Comments:

Blogger FANCY said...

Hejsan i bloggstugan!

Nej inte äldre men 10 år yngre. Hon är en av mina bästa bloggvänner. En riktig ros med rätt att ha åsikter och tyckande. Rolig och knivskarp.
Nu är det så att hon envisas med att boa på spaces. Här är en länk till henne http://bigga888.spaces.live.com

//Fancy
P.S. välkommen till mej så jag ej tappar bort dej.

10 November, 2006 14:03  
Blogger ANNA-LYS said...

Hej,
Vad kul att ha en förebild i sajbern.
Damen som tidigare kommentator nämner (Cyberns Vilda Ros Bigga) är bara en ung dam på 80 år, tillika en av mina flitigaste debattörer på min blogspot.

Önskar Dig en trevlig helg,

http://anna-lys.blogspot.com

10 November, 2006 14:35  
Blogger FANCY said...

HEJ Allan

Jag har nu länkat till dej i min blogg,

Hoppas du har möjligheter att besöka mej...;-)

//Fancy

15 November, 2006 12:16  
Blogger BozaNova said...

Hej '

Läste på Fancys blogg om Allan 94 och blev jättenyfiken. Beundrar dig för att vara ute i bloggvärlden. Tufft.

BozaNova

15 November, 2006 21:28  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan
Tittar bara in och läser i din fina blogg.
Ha det gott

16 November, 2006 16:41  
Blogger Mother Mary Carol Anne said...

Allan Loof - 94 yrs.young!!
Don't see any English here - and I certainly cannot understand Swedish, but I would imagine you have lots of people wishing you well, and congratulating you for your efforts on this blog.
You have a Canadian here - 70 yrs.-very new at this game - but certainly enjoying "The Challenge of The Blog"!
"Men do not quit playing because they grow old; they grow old because they quit playing."
You have a nice day!!!
MMCA

17 November, 2006 06:03  
Blogger FANCY said...

Hejsan Allan!

Hoppas allt är väl med dej?!

//Fancy

18 November, 2006 00:50  
Blogger FANCY said...

Hej Allan
Tack för ditt mail. jag blir glad att höra från dej. Jag har varit in på Mother Mary Carol Anne blogg och försökt att lista ut vilken post du menar, men vet ej vilken du vill att jag ska översätta åt dej?

Det hon skriver här är att: Hon tycker det är fantastiskt att du är 94 år.Hon ser ingen engelska på din sida och kan inte förstå svenska.Men föreställer sej att många önskar dej hälsan.Gratulerar dej till din prestation här på bloggen.
Mother Mary Carol Anne is 70 år kommer från Canada, hon är ny i bloggande men njuter av det anser att det är "en utmaning".
"Män slutar inte spela för att dom blir gamla: dom blir gamla för att dom slutar spela".
Önskar dej en trevlig dag.
Translate of Mother Mary Carol Anne
comments end here.


Hoppas det är till någon hjälp?

Hur har det gått med tid hos ögondoktorn, hoppas det rättar till sej för dej.

Kram Fancy

21 November, 2006 16:34  
Anonymous Anonymous said...

Hejsun allan

30 November, 2006 13:14  
Blogger kanelblomman said...

Hej Allan !
Så roligt att läsa i Din blogg!
Fick just nys om Dig i NT idag!
Jag kommer att besöka Dig ofta!

01 December, 2006 11:59  
Blogger kanelblomman said...

Hej Allan!
Så roligt att läsa i Din blogg!
Fick just läsa om Dig i NT idag.
Så...jag kommer att titta in här ofta!
Du är välkommen att titta in hos mej också!

Ha det gott!

01 December, 2006 12:00  
Anonymous Anonymous said...

Hej. Jag läste om dig och din blogg i tidningen härom dagen. Jag fann dig mycket intressant och önskar dig all lycka med både bloggen, hemsidan din och den eventuella boken som du ska påbörja. Låter som en god idé. Mvh, Jimmy Ohlsson

02 December, 2006 12:31  
Anonymous Anonymous said...

Hi Allan. Greetings from Sydney, Australia.

After reading about you in your local newspaper,and discovering your blog, I wrote a story about you, which has just been published in the South Korean citizen reporters' journal OhmyNewsInternational.

The story is posted at http://english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?at_code=377551&no=332515&rel_no=1

As OhmyNews's oldest reporter (I'm only 87) I've been asked to interview you.

Please contact me at this address: eshackle@ozemail.com.au
so that we can carry out an interview by email.

Best wishes, Eric.

04 December, 2006 01:27  
Anonymous Anonymous said...

Привет! :)

04 December, 2006 11:29  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan...

Uppmärksammad så det gäller. Minns när jag först läste din blogg.

Vart imponerad att du också la ut dina melodier och tog reda på så mycket om den nya tekniken.

Ska bli spännande att läsa om dina minnen och en svunnen tid. Min pappa berättade om sin uppväxt och när han arbetade på sågen. Vi han med att prata och umgås en del då han levde.

Det är spännande att läsa om seklets begynnelse och hur det var då. Inte minst eftersom vi nu är litet samma läge. En ny era och vi rör oss från industrisamhälle. Då var det industrisamhället man gick över till. Nu ska vi gå över till informationssamhälle. Vi lever i en spännande tid.

05 December, 2006 13:52  
Blogger Ingo Söderlund said...

Hej Allan!

Hittade dig vet inte riktigt hur men glad blev jag. Lyssnar på lite låtar från år 2000 nu från din hemsida.

Bra att du håller dig igång grabben!

94 är väl ingen ålder!!!!!

Allt Gott!

06 December, 2006 14:45  
Anonymous Anonymous said...

Fantastiska rader dulagt till i Rosenkällan. Jag känner riktigt värmen. Tack för CD:n jag fick ta del av genom Wivan. Mycket intressant.
Mamma hälsar. Ha det bra önskar Lars Lundh

06 December, 2006 16:23  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan!
Ser att det är många (bl.a. snygga tjejer!) som gillar Din blogg. Jag tycker också mycket om Din musik som är så svensk. Förstår att nedsatt syn kan sakna ner Dej, men Du ska ta det lugnt! Ha det så bra. Bästa hälsningar från Doris

08 December, 2006 05:23  
Blogger ANNA-LYS said...

Kära Allan,

Även om du dåligt kan se
hoppas jag att du känner
att vi finns hos dig mé
här i rymden finns vänner

God Jul,

Anna-Lys

18 December, 2006 15:00  
Blogger Antonio Saccoccio said...

Ciao Allan!
Un saluto dall'Italia!

E buon Natale!

19 December, 2006 22:59  
Blogger Antonio Saccoccio said...

Ciao Allan!
Un saluto dall'Italia!

E buon Natale!

19 December, 2006 23:01  
Blogger Antonio Saccoccio said...

ciao Allan!

un saluto dall'Italia!

E buon Natale!

19 December, 2006 23:05  
Blogger Antonio Saccoccio said...

ciao Allan!

un saluto dall'Italia!

E buon Natale!

19 December, 2006 23:07  
Blogger Darren Demers said...

Däremot har uppgifter om namnet Rosenkälla på gård och källa klarnat, med bl.a. anor ända från 1690 taloch är nu aktuella för inläggning på min blogg.

wholesale salwar kameez ,
fully stitched salwar suits wholesale ,

06 January, 2022 11:21  

Post a Comment

<< Home