Här kan du klicka för att komma till Allans hemsida, välkommen! Klicka här

Friday, April 21, 2006

Lite mer om Bellman

Skalden C.M. Bellmans namnteckning lär ej finnas med i de gamla gästböckerna på Finspångsslott.

Beträffande berget Bellmanshäst i Finspång finns hittils ingen klarhet om hur berget fått sitt namn. Man kan fråga sig om möjligen det kan finnas ett samnand med en skiss på ett berg av konstnären C.A. Ehrensvärd?

Källa:

Professor Holger Frykenstedts bok

JEAN JACQUES och
AURORA TAUBE DE GEER af FINSPÅNG
och deras värld

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

چي چي ميگي آخه تو بابزرگي
من كه چيزي نمي فهمم
به يه زبوني حرف بزن كه منم حاليم شه خب
حالا خودت خوفي؟
قربونت بره اين بابايي من
فدات بشه الهي
راستي خاله كتي هم از اينجا هزار تا بوس ميده بهت
سلام ميرسونه
منم هزار تا ميبوسمت
باباي

25 April, 2006 20:17  
Anonymous Anonymous said...

jag tycker det är grymt att du bloggar och jag berättar om dig så fort jag får tillfälle till det.

06 May, 2006 23:24  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan!
Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig via mail eller på annat sätt. Det gäller att jag skulle vilja använda en sång som du har här på din blogg.
kalaskakan@hotmail.com
Härlig blogg och hemsida!
Vänliga hälsningar Karin

13 June, 2006 13:36  

Post a Comment

<< Home