Här kan du klicka för att komma till Allans hemsida, välkommen! Klicka här

Wednesday, October 19, 2005

Välkommen till min blogg!

Baksidan på CD

Det kommer att handla mycket om sånggruppen Dur och Moll, där jag var med under åren 1950-58, under de kommande dagarna.

Jag har nyss sammanställt en CD med material som ursprungligen spelades in med trådbandare. - Du ser baksidan av CD:n ovan. - Med början imorgon så kommer vi att lägga ut låtar här på bloggen som podcasts ("internetradio"), men som går att lyssna på direkt från sidan här för alla som inte hunnit bekanta sig med dessa nymodigheter.

Vill du lyssna på annat material som jag spelat in och gett ut på CD så kan du gå till det stora arkivet på AllanLoof.com; klicka bara på länken ”Nya/New AllanLoof.com 2004-05!!” så öppnas hela min ”web collection” från perioden 1998-2005 i ett nytt fönster.

Vill du läsa en kort presentation av mig som publicerades på webben 1998 så går det också bra. Eller varför inte ta del av ”En 90-årings funderingar” med bakgrundsmusik av mig och H.Sköld? Vid pianot sitter Thord Eriksson.

På återseende här på bloggen och på AllanLoof.com! Lämna gärna en kommentar.

23 Comments:

Blogger CV said...

Välkommen till bloggvärlden. Ska bli kul att följa din blogg.

19 October, 2005 22:28  
Blogger George said...

coooolt.
fler gamla bloggare!

19 October, 2005 23:20  
Anonymous Anonymous said...

Skoj med "yngre" bloggare.
Ska bli intressant att få lyssna på din musik via podcasts.

21 October, 2005 00:28  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror att du leder åldersligan med bred marginal.

Jag som trodde att jag, tillsammans med en drös andra medelålders, var med bland ligaledarna i bloggosfären, men här ligger vi i lä.

Välkommen in i bloggarfamiljen!

23 October, 2005 13:06  
Anonymous Anonymous said...

Första gången jag kommenterar en blogg. Din blogg är speciell för mej som är en gammal finspångsbo. Jag tycker kanske mest om Rosenkällan och Skön Aurore - de gjorde intryck på mej första gången jag lyssnade på dom! Den enda andra blogg som fascinerar mej är Patrick J. Fitzgeralds...
Du ser jag jämför Dej inte med vem som helst! Julafton är redan över nu i Sverige. God Fortsättning Allan på det gamla året och på Din blogg!
Merry Christmas - Happy New Year!

25 December, 2005 07:17  
Anonymous Anonymous said...

Jättesnygg sida. Och vad mycket intressant att läsa och lyssna på.
Bra att texter med noter finns med, och dina inlägg och minnen.
Du kan vara stolt, Allan.

16 January, 2006 19:37  
Anonymous Anonymous said...

Så härligt att läsa. Man blir så glad!

08 February, 2006 02:15  
Anonymous Anonymous said...

Jag hoppas få läsa dina bloggar länge än, ha det bra...

08 February, 2006 10:30  
Anonymous Anonymous said...

Det här ska bli intressant att följa!
Välkommen till bloggvärlden som sagt! =D

08 February, 2006 10:31  
Anonymous Anonymous said...

Hej
Även jag vill önska dig välkommen till bloggvärlden!
Jag kommer också att lägga in en länk på min hemsida till din blogg.

08 February, 2006 15:16  
Blogger emsan said...

Underbar Blogg, niger och hälsar :o)

Underbar pianomusik i din presentation, lugn och harmoniskt.. Ngt som jag verkligen behöver just nu :o) Ska försöka ladda ner ngt vackert från din sida, och ha när stressen och ångesten ramlar på... OM det är tillåtet förståss?

Många kramar från emsan..
http://eminemsan.blogspot.com/

08 February, 2006 20:14  
Anonymous Anonymous said...

Trevligt att läsa .
Från Katrineholm

09 February, 2006 07:55  
Anonymous Anonymous said...

Dear Mr. Lööf,

You have an excellent blog! You are an inspiration to everyone!

Regards from an English speaking blogger in Sverige.

09 February, 2006 08:32  
Anonymous Anonymous said...

Fin och bra blogg-sida du har gjort, vi har också en hemsida med hostoria: www.vallingby.de.

Historia är viktigt, speciellt viktigt i vår tid.

Ha en bra tid framöver och fortsätt sprida trevliga fina bloggar.

Med Vänlig hälsning,

www.vallingby.de-teamet

10 February, 2006 07:33  
Anonymous Anonymous said...

När jag hörde talas om att förmodligen "landets äldste" bloggare fanns i Finspång, tänkte jag - Allan Lööf!
Och jag hade rätt. Jag fick för några år sedan skivorna Romantiska Sånger och En Musikalisk Vandring i Finspångsbygd. De är båda mycket fina. Vi träffades med anledning av mitt projekt för Metall 97.
Lycka till med din Blogg!

11 February, 2006 00:10  
Anonymous Anonymous said...

hej,
vill bara säga att det är fantastiskt roligt att få ta del av din värld! jag hoppas att du fortsätter förgylla andras tillvaro med text och musik!
bästa hälsningar från en imponerad 32 åring!

11 February, 2006 19:12  
Anonymous Anonymous said...

Hej!

Härlig musik och cool blogg!

Jeanne

16 February, 2006 10:17  
Anonymous Anonymous said...

Roligt att äldre personer tagit till sig tekniken. Du är äldre än min morfar när han dog 91 år gammal...och då visste han inte vad internet var för något. Jag älskade min morfar av hela mitt hjärta och saknaden är stor. När man ser dig kommer minnena tillbaka starkare och man börjar gråta.

Mvh Magnus

18 February, 2006 12:14  
Anonymous Anonymous said...

Vacker musik och stilfull hemsida!

All heder!

08 March, 2006 14:27  
Anonymous Anonymous said...

Hej Allan

Trevlig musik

Stolt Finspångsbo

12 March, 2006 13:27  
Anonymous Anonymous said...

Jag är imponerad.Jag är 72 och har inte börjat "blogga". Kanske kan din sida inspirera oss andra. En och annan låt kan jag säkert bjuda på också.Härlig musik du har att lyssna till.

17 March, 2006 21:01  
Blogger britten said...

Jag vill bara kommentera:
Man blir glad av din bloggsida...
Som fler sagt - jag trodde jag var ensam äldre, som gillade datorer.
Du har en fin, välarbetad och mycket innehållsrik sida/blogg.
Tack Allan.. från Britten i Örebro

18 October, 2007 19:30  
Anonymous Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra

19 March, 2010 01:20  

Post a Comment

<< Home